آموزش ضبط کردن صدا در پاورپوینت

آموزش ضبط کردن صدا در پاورپوینت

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی توانایی های بشر افزایش یافته است و برای هر مشکلی یک پاسخی وجود دارد. اگر می خواهید که یک محتوای صوتی بر روی ارائه ی خود قرار دهید، اصلا نگران نباشید. چون این کار به سهولت انجام می شود.

قصد داریم تا در این مطلب، مراحل ضبط صدا در برنامه ی پاورپوینت را به شما آموزش دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.


۱)قبل از شروع به هرکاری، مطمئن شوید که میکروفون شما می تواند صدای مورد نظرتان را ضبط کند. شما نمی توانید در برنامه ی پاورپوینت هیچ صدایی را ضبط کنید و باید این کار را از قبل انجام داده باشید.

آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت

آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت

۲) بعد از زمان بندی اسلاید های مورد نظرتان در پاورپوینت، روی گزینه ی Record Slide Show کلیک نمایید.

در این زمان، دو مرحله پیش روی شما قرار می گیرد.


  Slide and animation timings 


این گزینه به درد کسانی که می خواهند  اسلاید ها را زمان بندی کنند، نمی خورد.


 

 Narrations, ink, and laser point 


هدف این گزینه، بررسی آهنگ های صوتی ضبط شده می باشد.


آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت

۳) به محض اینکه روی عبارتslide  Record  کلیک کنید، پنجره ای گشوده شده و شروع به ضبط صدای مورد نظر شما می کند.

اگر می خواهید زمان ارائه ی پاورپوینت را تنظیم کنید، از پنجره ی کوچک بالایی در سمت چپ، استفاده کنید. و اگر  خواستید صفحه ی اسلاید را عوض کنید، از کلید های روی صفحه کلید استفاده کنید.

 فلش چپ شما را به اسلاید قبلی و فلش راست به اسلاید بعدی منتقل می کند.

آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت


دکمه ی X را هنگامی انتخاب کنید که دیگر متنی برای ضبط کردن نداشته باشید. این دکمه در قسمت بالای پنجره و سمت راست قرار دارد.

کسانی که از مانیتور دوگانه استفاده می کنند، می توانند از گزینه ای به نام Presenter View  استفاده کنند. نمایش پیش زمینه ای از اسلاید های بعدی، با استفاده از این گزینه قابل مشاهده است.

فعال کردن این گزینه با استفاده از گزینه ی  Slide Show امکان پذیر خواهد بود.


آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت

۴) در این مرحله اگر مایل بودید، می توانید با استفاده از مکان نما، حاشیه نویسی  کنید. این کار در هنگام ضبط ارائه و با استفاده از یک اشاره گر لیزری انجام می شود.

در قسمت چپ، یک ابزار وجود دارد که با استفاده از آن و انتخاب یکی از نماد های مشخص شده در سمت چپ، می توانید ابزار مورد نظر خود را انتخاب کنید.


 آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت


۵) در این مرحله روی اسلاید مورد نظرتان یک طرح را بکشید و سپس حاشیه را به آن اضافه کنید.

این کار در اصل اسلاید تغییری ایجاد نمی کند و فقط یک طرح به آن افزوده می شود. اگر محتوایی را ضبط کرده باشید، در هنگام پخش آن حاشیه ها نیز، مشخص می شوند.


۶) اگر احساس می کنید که زمان محتوای ضبط شده نامناسب است، می توانید به راحتی آن را تغییر بدهید تا یک محتوای کامل و مناسب داشته باشید.

لازم به ذکر است که برای انجام این تغییرات، باید حتما از طریق Slide Show  اقدام کنید. بعد از قرار گرفتن در تب اشاره شده، گزینه ای به نام Timings Repearse نمایش داده می شود.

ارائه ی شما به صورت تمام صفحه پخش می شود. اگر راغب بودید باز هم می توانید زمان بندی ها را عوض کنید و یا به اسلاید های قبلی و بعدی  دسترسی داشته باشید.




آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت

اینک تمام کارهایی که باید انجام می دادید، تمام شده اند و می توانید از ارائه ی تهیه شده استفاده کنید. اگر اسلاید های پاورپوینت را بگشایید، محتوای ضبط شده ی شما به صورت همزمان پخش می شوند.